UTGARDGEAR bloggar

Alla inlägg under maj 2010

Av Ek - 10 maj 2010 11:31

Hittade några foton som jag hade sparat på annat ställe än på den externa hårddisken, så jag kan dela med mig utav dessa iallafall;)


  Emilia och Tyr myser i soffan


  Emilia har efter mycket träning äntligen lyckats gå ner i spagat


 

Välkommen in i min koja...


 


 

Av Ek - 10 maj 2010 08:36

Idag var en grå och trist dag, jag som hoppades på en lika fin dag som igår.

Jag hade tänkt kratta och fixa lite på tomten, men det får bli en annan dag helt enkelt.  


På schemat idag står istället lite jobb och plugg. Har mycket jobb att ta igen, då vår externa hårddisk rasade förra veckan. Allt viktigt till företaget, privata foton sedan flera år tillbaka och mycket mer sparades flitigt ner på hårddisken för att vara på den säkra sidan...trodde vi:( Nu är allt borta och det får bli en hård läropenning!

Nu ska det sparas både på extern hårddisk och på skiva fortsättningsvis och hoppas på att det inte händer igen.

Vi skickade förvisso in hårddisken till ett företag som enbart jobbar med datarekonstruktion, så förhoppningsvis går den att rädda, men det får vi först veta om ca 2 veckor....2 långa veckor...


Vi har iallafall äntligen fått vår vatten/luft- värmepump installerad- så nu har vi varmt vatten i kranen alla tider på dygnet:) vilket känns enormt lyxigt efter att ha behövt elda för att få varmvatten de senaste fyra åren.


Nu blir det en kort promenad med Tyr i regnet, sedan en kopp te framför datan medan jag påbörjar dagens måsten.


 



Ovido - Quiz & Flashcards