UTGARDGEAR bloggar

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Sömnbrist

Av Ek - 8 juli 2010 11:28

Tyr har varit dålig i natt, så jag tror att vi båda lider av sömnbrist idag...

Vid tvåtiden i natt började han vanka av och an, vilket han inte brukar göra. Han brukar hoppa upp i vår säng och gosa ner sig och ligga där tills han MÅSTE kliva ur sängen för att jag ska bädda på morgonen. Så jag förstod att det var något som inte stod rätt till. Efter en timmes vankande kräktes han två gånger och sedan gick han in i rummet intill där vi har garderober. När jag gick dit för att se vad han gjorde, stod han bakom en garderob och vågade knappt titta fram...han skämdes som en hund över att han kräkts...stackarn;) Så det var bara att torka upp och gå en promenad mitt i natten, ganska skönt faktiskt om jag ska vara ärlig och om jag inte hade varit så in i nordens trött hade det nog varit ännu härligare. Men han gick ändå inte och lade sig efter promenaden utan vankade av och an igen och kräktes ännu en gång. Så vi tog en promenad till och så gav jag han lite friskt vatten. Så vid femtiden tänkte jag att nu får jag äntligen gå och sova, men icke! då såg jag att frysboxen i källaren hade gått sönder- så det var bara att börja bära upp all halvtinad hundmat till frysen uppe istället... Så vid sextiden var det äntligen godnatt för mig...och även Tyr.

Tur att Emilia och hennes kompis sov fram till 8 iallafall:)

Nu minns man hur det var när Emilia var liten, då var det såhär varje natt...hur tusan orkade man;) Ja, jag ska väl vara glad över att sådanna nätter är väldigt sällsynta i vår familj helt enkelt och sluta klaga!


Nu verkar han må finfint, men jag tror att det kanke kan vara värmen som gjorde han dålig. Får försöka få i han mer vatten idag och se hur det blir i natt helt enkelt.


Tänkte bjuda på lite foton på Tyr också innan jag lägger mig på soffan och vilar lite. Korten är tagna under de senaste dagarna.


Tyr fick ett torkat märgben som han var mycket rädd om:) 


 

Full fart! 


 

 

 

  Håller hårt om sin favoritboll

  Så här har Tyr legat sedan han var valp, kan inte påstå att det ser speciellt bekvämt ut;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ek - 4 juli 2010 14:50

Passar på att blogga lite då det är lite moln på himlen idag. Den senaste veckan har varit OTROLIGT varm och skön och tiden inomhus har varit nästintill obefintlig. Vi har semester och passar på att bada och sola så mycket som möjligt, för vem vet hu...

Av Ek - 17 juni 2010 13:57

Det har varit lite dåligt med inlägg den senaste tiden, istället har vi tagit tillvara på det härliga vädret och varit ute:) Eftersom sommaren är alldeles för kort här i Sverige, vill jag ta tillvara på varenda minut av den, så under sommaren komme...

Av Ek - 28 maj 2010 09:06

Idag ska Emilias skola åka till ett årligt jippo i Ånge som kallas Urkul. Temat det här året är sagofigurer, så Emilia har valt att klä ut sig till indianflicka (pocahontas). Jag sydde klänning och fixade diverse accesoarer, fick även äkta papego...

Av Ek - 22 maj 2010 14:55

Dagen har varit helt fantastisk än så länge, enormt varm och vackert väder:) Nu känns det att sommaren har kommit och jag hoppas innerligt att den stannar också...   Dagen har bestått i diverse fix på tomten, Fredrik har mekat med gräsklipparen...

Av Ek - 19 maj 2010 08:51

Vi håller på att måla och renovera syateljen, det blir vitt och fräscht istället för mörkt och tråkigt som det var innan vi började med detta projekt... Till helgen eller nästa vecka, beroende på hur lång tid det tar att måla och göra klart, ska de...

Ovido - Quiz & Flashcards