UTGARDGEAR bloggar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Målar, målar, målar....

Av Ek - 19 maj 2010 08:51

Vi håller på att måla och renovera syateljen, det blir vitt och fräscht istället för mörkt och tråkigt som det var innan vi började med detta projekt...

Till helgen eller nästa vecka, beroende på hur lång tid det tar att måla och göra klart, ska det inhandlas möbler, bänkskivor m.m

Bilder på det färdiga resultatet kommer framöver...


Tyr har snarkat nästan hela natten, så det har inte blivit så mycket sömn...vissa perioder snarkar han som bara den, vilket inte gillas av mig som är så lättväckt;)


På eftermiddagen igår tog jag med mig en solstol och satte mig på baksidan av huset ett tag. Jag släppte ut Tyr från hundgården också, så han fick springa av sig lite han också.


Nej, nu är det dags att ta på sig målarkläderna igen och sätta igång!


 

 

 

Emilia plockade fina blommor:)


 

 
 
Johanna

Johanna

19 maj 2010 19:07

Å, vilken fin hund ni har!

http://www.cuison.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ek - 8 juli 2010 11:28

Tyr har varit dålig i natt, så jag tror att vi båda lider av sömnbrist idag... Vid tvåtiden i natt började han vanka av och an, vilket han inte brukar göra. Han brukar hoppa upp i vår säng och gosa ner sig och ligga där tills han MÅSTE kliva ur sän...

Av Ek - 4 juli 2010 14:50

Passar på att blogga lite då det är lite moln på himlen idag. Den senaste veckan har varit OTROLIGT varm och skön och tiden inomhus har varit nästintill obefintlig. Vi har semester och passar på att bada och sola så mycket som möjligt, för vem vet hu...

Av Ek - 17 juni 2010 13:57

Det har varit lite dåligt med inlägg den senaste tiden, istället har vi tagit tillvara på det härliga vädret och varit ute:) Eftersom sommaren är alldeles för kort här i Sverige, vill jag ta tillvara på varenda minut av den, så under sommaren komme...

Av Ek - 28 maj 2010 09:06

Idag ska Emilias skola åka till ett årligt jippo i Ånge som kallas Urkul. Temat det här året är sagofigurer, så Emilia har valt att klä ut sig till indianflicka (pocahontas). Jag sydde klänning och fixade diverse accesoarer, fick även äkta papego...

Av Ek - 22 maj 2010 14:55

Dagen har varit helt fantastisk än så länge, enormt varm och vackert väder:) Nu känns det att sommaren har kommit och jag hoppas innerligt att den stannar också...   Dagen har bestått i diverse fix på tomten, Fredrik har mekat med gräsklipparen...

Ovido - Quiz & Flashcards