UTGARDGEAR bloggar

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Solen skiner

Av Ek - 21 april 2010 09:18

Vad härligt det är att vakna upp till fint väder. För mig gör det en stor skillnad på hur dagen kommer att bli, är det fint väder blir jag på strålande humör och får inspiration till att göra en massa saker, är det däremot dåligt väder kommer jag inte riktigt igång från morgonen och känner mig seg och viljan att hitta på en massa saker infinner sig inte lika lätt. Jag tror att det är ganska vanligt att vi människor blir påverkade av väder och vind, mer eller mindre.


Jag och Angelica fortsatte vår hundträning i går kväll. Det gick mycket bättre igår än i förrgår vilket känns skönt, då mina armar var spagetti efter första dagen.

Tyr brydde sig inte alls om Ludde så mycket, men jag tror att han tyckte att det var ganska jobbigt ändå, för han började söka rätt på och följa olika spår istället för att få tankarna på annat tror jag. Han gillar och är duktig på att spåra och det är något vi ska jobba mer med, för han älskar det verkligen. Men han brukar vanligtvis inte få göra detta när vi promenerar efter gatan här hemma, utan istället när vi är ute i skogen. Men han fick hålla på med det lite igår ändå, för man kan ju inte träna på allt samtidigt, jag måste ju börja någonstans och nu var det att minska intresset för andra hundar när vi promenerar- och det gick ju rätt så fint!


Denna fina dag har jag redan hunnit med en hel del. Jag och Tyr följde som vanligt med Emilia till skolan och när jag kom hem släppte jag lös Tyr på gården samtidigt som jag rensade ur fönsterlådorna och de hängande amplarna på bron som nu bestod av torkat fult granris och brun ljung. Nu ska jag jobba lite framför datan fram till lunch. Hörs sen!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ek - 8 juli 2010 11:28

Tyr har varit dålig i natt, så jag tror att vi båda lider av sömnbrist idag... Vid tvåtiden i natt började han vanka av och an, vilket han inte brukar göra. Han brukar hoppa upp i vår säng och gosa ner sig och ligga där tills han MÅSTE kliva ur sän...

Av Ek - 4 juli 2010 14:50

Passar på att blogga lite då det är lite moln på himlen idag. Den senaste veckan har varit OTROLIGT varm och skön och tiden inomhus har varit nästintill obefintlig. Vi har semester och passar på att bada och sola så mycket som möjligt, för vem vet hu...

Av Ek - 17 juni 2010 13:57

Det har varit lite dåligt med inlägg den senaste tiden, istället har vi tagit tillvara på det härliga vädret och varit ute:) Eftersom sommaren är alldeles för kort här i Sverige, vill jag ta tillvara på varenda minut av den, så under sommaren komme...

Av Ek - 28 maj 2010 09:06

Idag ska Emilias skola åka till ett årligt jippo i Ånge som kallas Urkul. Temat det här året är sagofigurer, så Emilia har valt att klä ut sig till indianflicka (pocahontas). Jag sydde klänning och fixade diverse accesoarer, fick även äkta papego...

Av Ek - 22 maj 2010 14:55

Dagen har varit helt fantastisk än så länge, enormt varm och vackert väder:) Nu känns det att sommaren har kommit och jag hoppas innerligt att den stannar också...   Dagen har bestått i diverse fix på tomten, Fredrik har mekat med gräsklipparen...

Ovido - Quiz & Flashcards