UTGARDGEAR bloggar

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Fullt upp!

Av Ek - 16 april 2010 08:13

Det var några dagar sedan jag skrev, vi har haft fullt upp så tiden har inte riktigt räckt till;)


Vi har äntligen lagt ut halsbanden med brodyr i webshopen, så nu kan vi även erbjuda våra halsband med valfri text på- vilket har varit mycket efterfrågat en längre tid. Det finns många teckensnitt och trådfärger att välja bland, så det är bara fantasin som sätter gränser för hur just Ditt halsband blir!

Det känns jättekul att vi nu också har halsband som passar näst intill ALLA hundar, allt från små hundar till stora. Förut hade vi bara 5 cm breda halsband, vilket begränsade oss till kunder med lite större hundar. Nu har vi förutom 5cm, även 4cm och 3cm breda halsband. Så jag tror att vår kundkrets kommer att växa ganska rejält framöver, vilket är väldigt roligt!


Igår fick vi främmande också. Min brorsdotter Amelie med sin son Casper 1år kom och hälsade på. Dom stannar tills på söndag och det är vi glada över!

I dag kommer även mina föräldrar och min andra brorsdotter Mikaela också, så det blir fullt hus i helgen:)

Så vi hoppas på bra väder, så att vi kan spendera lite tid ute också.


Vi håller på att få våran luft/vatten- värmepump installerad, så vi är för tillfället utan vatten. Hoppas att det blir klart under dagen, jag längtar efter att slippa elda för att få varmvatten. Det kommer att kännas riktigt lyxigt med varmvatten i kranen igen.


Tyr tycker att det är roligt med småbarn i huset också, inte minst för att det alltid ramlar ner smaskiga saker från matbordet då;) Tyr har lärt sig att om det finns barn i huset, placerar man sig i närheten av bordet under måltiderna- det lönar sig!


Emilia tycker såklart också att det är kul att hennes kusinbarn hälsar på, speciellt eftersom hon inte har några egna syskon. Casper blir så glad när han ser Emilia och hon är jätte duktig med han. Hon läser för han, dom ritar tillsammans och myser i soffan framför teven:)


Nu blir det en morgonpromenad i solen!


             


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ek - 8 juli 2010 11:28

Tyr har varit dålig i natt, så jag tror att vi båda lider av sömnbrist idag... Vid tvåtiden i natt började han vanka av och an, vilket han inte brukar göra. Han brukar hoppa upp i vår säng och gosa ner sig och ligga där tills han MÅSTE kliva ur sän...

Av Ek - 4 juli 2010 14:50

Passar på att blogga lite då det är lite moln på himlen idag. Den senaste veckan har varit OTROLIGT varm och skön och tiden inomhus har varit nästintill obefintlig. Vi har semester och passar på att bada och sola så mycket som möjligt, för vem vet hu...

Av Ek - 17 juni 2010 13:57

Det har varit lite dåligt med inlägg den senaste tiden, istället har vi tagit tillvara på det härliga vädret och varit ute:) Eftersom sommaren är alldeles för kort här i Sverige, vill jag ta tillvara på varenda minut av den, så under sommaren komme...

Av Ek - 28 maj 2010 09:06

Idag ska Emilias skola åka till ett årligt jippo i Ånge som kallas Urkul. Temat det här året är sagofigurer, så Emilia har valt att klä ut sig till indianflicka (pocahontas). Jag sydde klänning och fixade diverse accesoarer, fick även äkta papego...

Av Ek - 22 maj 2010 14:55

Dagen har varit helt fantastisk än så länge, enormt varm och vackert väder:) Nu känns det att sommaren har kommit och jag hoppas innerligt att den stannar också...   Dagen har bestått i diverse fix på tomten, Fredrik har mekat med gräsklipparen...

Ovido - Quiz & Flashcards