UTGARDGEAR bloggar

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Det som göms i snö...

Av Ek - 24 mars 2010 12:26

morgonpromenaden idag kom jag att tänka på telesättet "det som göms i snö kommer upp i tö".

Varje morgon följer jag med min dotter till skolan, tycker att det är bra att både hon och jag får frisk luft direkt från morgonen, självklart följer också Tyr med.

Vi bor i ett mindre samhälle och går efter byvägen till skolan. Det som förvånar och upprör mig är att inte alla hundägare plockar upp efter sina hundar. På vintern verkar det nästan ännu mer ok att strunta i det, då det bara är att putta över lite snö. Nu när det börjar tina, tinar även detta fram och det både luktar illa och ser illa ut.

Upptäckte när jag handlade bajspåsar senast att färgerna på påsarna har ökat i antal, nu finns det förutom svarta och gråa, till exempel blåa, gröna, rosa och turkosa också.

Själv valde jag gröna, för att dessa kändes vara av bäst kvalitet där jag handlade.  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ek - 8 juli 2010 11:28

Tyr har varit dålig i natt, så jag tror att vi båda lider av sömnbrist idag... Vid tvåtiden i natt började han vanka av och an, vilket han inte brukar göra. Han brukar hoppa upp i vår säng och gosa ner sig och ligga där tills han MÅSTE kliva ur sän...

Av Ek - 4 juli 2010 14:50

Passar på att blogga lite då det är lite moln på himlen idag. Den senaste veckan har varit OTROLIGT varm och skön och tiden inomhus har varit nästintill obefintlig. Vi har semester och passar på att bada och sola så mycket som möjligt, för vem vet hu...

Av Ek - 17 juni 2010 13:57

Det har varit lite dåligt med inlägg den senaste tiden, istället har vi tagit tillvara på det härliga vädret och varit ute:) Eftersom sommaren är alldeles för kort här i Sverige, vill jag ta tillvara på varenda minut av den, så under sommaren komme...

Av Ek - 28 maj 2010 09:06

Idag ska Emilias skola åka till ett årligt jippo i Ånge som kallas Urkul. Temat det här året är sagofigurer, så Emilia har valt att klä ut sig till indianflicka (pocahontas). Jag sydde klänning och fixade diverse accesoarer, fick även äkta papego...

Av Ek - 22 maj 2010 14:55

Dagen har varit helt fantastisk än så länge, enormt varm och vackert väder:) Nu känns det att sommaren har kommit och jag hoppas innerligt att den stannar också...   Dagen har bestått i diverse fix på tomten, Fredrik har mekat med gräsklipparen...

Ovido - Quiz & Flashcards